onsdag 31 januari 2007

Pressfotografering


Bortsett från presidiemöte och en del rutinsaker var dagen vikt åt att ta de livsviktiga pressbilderna – de där som sedan används under resten av ordförandetiden och som kommer komma tillbaka och förfölja mig under lång tid. Än en gång kände jag mig nöjd med att jag beslutat att det är slut med tiden för idolplanscher på förbundsordföranden. ;o) Eftersom jag är otroligt fåfäng i kombination med att inte i grunden vara speciellt fotogenic var jag först skeptisk mot att byta fotograf. Robin Govik som tidigare ofta fotat mig är en god vän sedan lång tid tillbaka och han har lärt sig stå ut med min fåfänga. Alexander Taylor är inte bara ny för mig, utan dessutom medlem i LUF. Att vara fåfäng inför gamla vänner är en sak, att visa sig petig och osäker inför en medlem känns mindre kul. Men Alex visade sig vara tålmodig och duktig. Bedöm själva, jag är helnöjd.