söndag 7 januari 2007

Första riktiga förbundsstyrelsemötet



Det var dags att lära känna den nya förbundsstyrelsen och bygga lite lagkänsla. Vi hade en smal budget och en fullproppad verksamhetsplan att ta ställning till, ansvarsområden som ledamöterna skulle slåss om och uttalanden om Vaxholm och vapenexport att bearbeta. Det kunde ha blivit gräl, men det blev istället en riktigt bra helg. Långa dagar och långa nätter (speciellt som styrelsen begåvats med ledamöter som fortsätter debattera i sömnen, till rumskamraters förtret) fyllda med diskussion och ganska effektivt beslutsfattande. Eftersom jag hade oroat mig för att stockholmsperspektivet skulle prägla styrelsen allt för mycket tog jag med mig hela gänget hem till Västsverige, närmare bestämt Floda och området kring Nääs Slott.

Vi tog in på ett enkelt vandrarhem. På fredag kväll möttes gruppen av en välkomstdrink (alkoholfri, givetvis). "Välkommen hem till mig" sa jag och bjöd in dem i vandrarhemmet Björkenäs, även kallat ”Direktörsbostaden”. Ja, vi är borgerliga.
Fredagskvällen ägnades åt styrelsens personliga verksamhetsplaner och dessutom en diskussion om Vaxholm som är högaktuellt nu i veckan. Det blev en sen kväll, men inte allt för sen. Jag uppmanade alla att gå och lägga sig i någorlunda tid – lördagsmorgonen bjöd nämligen på en överraskning, helgens team building- aktivitet: Uteritt hos VästanVindens Islandshästar!