torsdag 8 februari 2007

Piip


Dagens huvudpunkt var mötet med Maria Bäckström från Piip, tidningen som alla psykologstuderande i Uppsala läser, så även jag under mina år som sådan. Mötet började med att Maria tittade misstänksamt på mig och konstaterade att hon sett mig förut på friskolan Primrose i Östersund där hon jobbat tidigare. Det var Ragnar Moberg, distriktsordförande för Liberala ungdomsförbundet Jämtland/Härjedalen som tog med mig dit för ett tag sedan. Tydligen gjorde jag en insats. Trevligt! Trevlig var också intervjun. Till skillnad från andra liknande tillfällen, då jag misstänkt att journalisten mest vill att jag säger något korkat, var samtalet med Maria bra. Det kändes faktiskt som hon ville veta det hon frågade om och uppriktigt var intresserad av engagemanget. Det är givetvis antingen en komplimang till henne som person - eller på att hon lyssnat väl under kursen i samtalsterapi.